وبلاگ میزیتو بهترین نرم افزار های مدیریت پروژه | انواع این نرم‌افزارها و ویژگی‌های مورد انتظار
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

بهترین نرم افزار های مدیریت پروژه | انواع این نرم‌افزارها و ویژگی‌های مورد انتظار

منتشر شده در ۲۵ روز پیش

زمان خوانش دقیقه

انتشار ۲۵ روز پیش

خوانش دقیقه

افزایش رضایت مشتریان با استفاده از بهترین نرم افزار های مدیریت پروژه
با توسعه شبکه وب و فناوری‌های دیجیتال، قابلیت‌های همکاری از طریق پلتفرم‌ها افزایش یافته‌اند و شرکت‌های موفق از نرم‌افزارها برای خودکارسازی و بهینه‌‎سازی فرآیندها استفاده می‌کنند. گروهی از این پلتفرم‌ها را با نام نرم‌افزارهای مدیریت پروژه می‌شناسیم توسط مدیران پروژه و اعضای تیم برای کمک به برنامه‌ریزی بهتر، مدیریت موفق و پیگیری پیشرفت پروژه استفاده می‌شوند. اما این نرم‌افزارها چه انواعی دارند و قابلیت‌های آن‌ها چیست؟ در این مطلب از میزیتو انواع و ویژگی‌های بهترین نرم افزار های مدیریت پروژه را بررسی کرده‌ایم.
 


نرم افزارهای مدیریت پروژه چه انواعی دارند؟
نرم‌افزارهای مدیریت پروژه تنوع بسیار بالایی دارند. برخی از آن‌ها یک جنبه از مدیریت پروژه مانند مدیریت وظائف یا مدیریت جریان کار و یا قابلیت همکاری را پوشش می‌دهند و برخی دیگر ابزارهای پیشرفته و جامع هستند که تمامی فرآیندهای مدیریت پروژه را پشتیبانی می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید متناسب با نیازهای سازمان و کسب‌وکار خود بهترین گزینه را از میان نرم افزار های مدیریت پروژه انتخاب کنید. در ادامه با چند گروه از این نرم‌افزارها آشنا می‌شویم.


نرم‌افزارهای همکاری
پلتفرم‌های قابلیت همکاری، شرایط را برای افزایش تعامل اعضای گروه در بستر وب یا در محیط شبکه داخلی سازمان مهیا می‌کنند. این نرم‌افزارها دارای ابزارهای چت داخلی، قابلیت اشتراک‌گذاری اسناد، ابزارهای برگزاری جلسات ویدئویی آنلاین و ... هستند.
برخی از بهترین برنامه های مدیریت پروژه از نوع همکاری عبارتند از:

  • نرم‌افزار Slack
  • نرم‌افزار Google Suite
  • نرم‌افزار Microsoft Teams

نرم‌افزارهای همکاری بهترین گزینه‌ها برای پروژه‌هایی با اعضای دورکار هستند. همچنین در صورت همکاری چند تیم از چند شرکت با فاصله جغرافیایی روی یک پروژه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. با این حال، این نرم‌افزارها دارای ابزارهای مرتبط با مدیریت کارها نیستند. بنابراین می‌توانید از نرم‌افزارهای مدیریت وظائف یا نرم‌افزارهای To Do List در کنار آن‌ها استفاده کنید.


نرم‌افزار گردش کار
از نرم‌افزارهای گردش کار برای مدیریت کارهای در حال انجام و نیز فرآیندهای تکراری در سازمان استفاده می‌شود. این ابزارها گزینه‌های مناسبی برای مدیریت انتقال کار بین افراد یا تیم‌ها و انتقال وظائف بین افراد و ایجاد تغییرات وظیفه کاربرد دارند.
 
برخی از بهترین نمونه‌های خارجی از نرم افزار های مدیریت گردش کار عبارتند از:

  • نرم‌افزار Asana
  • نرم‌افزار Jira

 

نرم‌افزار مدیریت کارها
به‌طور معمول، پلتفرم‌های جامع مدیریت پروژه مانند میزیتو دارای ابزارهای مدیریت کارها نیز هستند. با این حال نرم‌افزارهایی سبک‌تر هم وجود دارند که فقط دارای ابزارهای مدیریت وظائف می‌باشند. اگر برای کسب‌وکار خود نیازی به ابزار نمودار گانت و یا ابزارهای مدیریت وظائف و ابزارهای قابلیت همکاری نیازی دارند، این نرم‌افزارها نیز می‌توانند مفید باشند. از این نرم‌افزارها می‌توان برای تعریف تسک‌ها، اولویت‌بندی آن‌ها و مدیریت وظائف استفاده کرد.

از بهترین نمونه‌های خارجی نرم افزار های مدیریت پروژه از نوع ابزارهای مدیریت کارها می‌توان از این موارد نام برد:

  • نرم‌افزار Monday
  • نرم‌افزار Trello

 

پلتفرم‌های جامع مدیریت پروژه
اگر به‌دنبال پلتفرمی هستید که تمامی ابزارهای مدیریت پروژه از جمله ابزارهای همکاری، ابزارهای جریان کار، ابزارهای مدیریت کارها و ... را به‌طور یکجا در خود داشته باشد، بهتر است پلتفرم‌های جامع مدیریت پروژه را انتخاب کنید. این پلتفرم‌ها مناسب شرکت‌های متوسط تا بزرگ هستند. با این حال در برخی از این پلتفرم‌ها مانند میزیتو با ایجاد پلن‌های مقرون‌به‌صرفه، امکان استفاده برای کسب‌وکارهای کوچک نیز فراهم شده است.
 
برخی از بهترین برنامه های مدیریت پروژه جامع نیز عبارتند از:

  • نرم‌افزار ClickUp
  • نرم‌افزار Wrike
  • نرم‌افزار Trello
  • نرم‌افزار Workfront

 

 

نرم‌افزار مدیریت پورتفولیو
اگر در سازمان و کسب‌وکار شما چندین پروژه به‌طور همزمان در حال انجام هستند می‌توانید از نرم‌افزارهای مدیریت پورتفولیو استفاده کنید. این نرم‌افزارها نمایی بصری از داده‌های تمامی پروژه‌‌ها در سازمان شما ایجاد می‌کنند. بنابراین با استفاده از آن‌ها می‌توانید در مدیریت تیم‌های مختلف کاری، مدیریت پروژه‌ها، مدیریت منابع، مدیریت زمان و ... موفق عمل کنید.


بهترین نرم افزار های مدیریت پروژه دارای چه قابلیت‌هایی هستند؟
همان‌طور که در بخش‌های قبل مطلب مشاهده کردید، نرم‌افزارهای مدیریت پروژه دارای انواع مختلفی هستند. در واقع حتی دو نرم‌افزار از یک گروه نیز ممکن است از نظر قابلیت‌ها با هم تفاوت‌هایی داشته باشند. با این حال برخی از ابزارهای ضروری هستند که کاربردهای فراوانی در مدیریت پروژه دارند. بنابراین در زمان انتخاب بهترین نرم افزار های مدیریت پروژه بهتر است به‌دنبال این قابلیت‌ها و ابزارها باشید.
 
این قابلیت‌ها عبارتند از:

  • ابزارهای برنامه‌ریزی و مدیریت کارها: یک نیاز اساسی در مدیریت پروژه امکان برنامه‌ریزی کارها متناسب با تاریخ‌های تحویل است. بنابراین نرم‌افزارهای مدیریت پروژه دارای ابزارهایی مانند تقویم پروژه، تابلوهای کانبان، نمودار گانت و موارد دیگر هستند.
  • ابزارهای تخصیص منابع: داشبوردهای منابع ابزارهایی هستند که نشان می‌دهند هر فرد چه کاری را بر عهده دارد و چه منابعی برای این کار در نظر گرفته شده است.
  • ابزارهای ردیابی زمانی: این ابزارها نشان می‌دهند چقدر زمان برای یک کار صرف شده است.
  • ابزارهای گزارش‌نویسی: این ابزارها دارای امکان سفارشی‌سازی گزارش‌های پروژه هستند. بنابراین می‌توانید متناسب با داده‌های مورد نیاز در هر زمان و تنها با درخواست، گزارش کاملی را بر اساس معیارهای در نظر گرفته شده در تنظیمات دریافت کنید.
  • ابزارهای کار گروهی: این ابزارها نیز باعث افزایش تعامل در سازمان می‌شوند و دورکاری را نیز آسان می‌کنند.

 

میزیتو؛ جامع‌ترین نرم افزار مدیریت پروژه فارسی
اگر به‌دنبال پلتفرمی جامع برای مدیریت پروژه با پشتیبانی از زبان فارسی هستید، میزیتو بهترین انتخاب برای شما است. ما در این پلتفرم تمامی ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت پروژه، از ابزارهای قابلیت همکاری و دورکاری، ابزارهای مدیریت وظائف، ابزارهای ردیابی زمانی، تابلوهای کانبان، نمودار گانت و ... در اختیار شما قرار داده‌ایم. بنابراین با میزیتو می‌توانید در بهینه‌سازی فرآیندها و خروجی پروژه، بهترین عملکرد را داشته باشید. برای بهره‌مندی از این قابلیت‌ها می‌توانید همین الان در سایت میزیتو ثبت نام کنید.


سوالات متداول
بهترین نرم افزار های مدیریت پروژه چه ویژگی‌هایی دارند؟
از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به رابط کاری آسان و جذاب، امکان استفاده در هر زمان و از هر مکان، برخورداری از نرم‌افزار موبایل، خدمات پشتیبانی حرفه‌ای و تامین ایمنی داده‌های کسب‌وکار اشاره کرد.


مزایای استفاده از نمونه‌های داخلی نرم‌افزار مدیریت پروژه چیست؟
نمونه‌های برتر داخلی مانند میزیتو دارای پلن‌های مقرون‌به‌صرفه و پشتیبانی از زبان فارسی در پلتفرم و نیز پشتیبانی از زبان فارسی در خدمات پشتیبانی هستند. 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!